Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Tävlingssäsongen 2012

Kategori: Hästarna

Första tävlingen 2012?
Johannishus, Youth event
Bästa tävlingen 2012?
Två av hemmaklubbens tävlingar, DM och Klubbmästerskap. På DM:et blev jag till och med intervjuad av tidning, och jag vann klubbmästerskapet.
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Ghostis
Vad för klasser tävlade du?
Western Riding, Trail, Western Horsemanship och Western Pleasure.
Hur många vinster?
Jag vet faktiskt inte..
Hur många placeringar?
Alla, blev faktiskt inte diskad någongång detta året trots stångbett!
Vann du något täcke?
Nej
Vad hade du för mål 2012?
Att få koll på galoppombytena.
Uppnådde du dem?
Nästan...
Vad är målen för 2013?
Målen för 2013 är att inte starta på många små tävlingar utan att kanske åka till Bökeberg på någon större tävling istället. Han behöver komma ut på andra tävlingar, och på det sättet utvecklas! Vi behöver fortfarande jobba på galoppombytena. 
Bästa tävlings arrangören 2012?
-
Något speciellt minne från 2012?
På våran C-tävling detta året så var första klassen Trail. När jag kom ut ur banan kunde jag inte andas, jag var så sjukt nervös. Alla bara: 'OMG det var så sjukt bra!' och 'Du kommer helt klart vinna!'. Jag visste att det gick bra, eller ja, det kändes bra ialla fall men jag trodde inte det gick så bra som det gick! VI FICK 71,5 poäng, på en C-tävling, i trail. Fatta vad lycklig jag var!
 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: -
Håruppsättning: Fläta eller fläta i en knut med hårnät över.
Skjorta/plastrong: Olika, jag tycker om neutrala skjortor så jag hade många svarta och vita skjortor detta året. För att jag hade en USA padd och ville ha den i fokus.
Ridvantar: Ett par svarta eller vita. Om det är typ 30 grader så har jag inga....
Ridbyxor: Svarta jeans
Ridstövlar: Kom inte ihåg vilket märke...
Sporrar/sporremmar: Sporremmar, kom inte ihåg märket... Sporrar, likaså..
 
Hästen tävlingsutrustning?
Träns: Ett som pappa köpt i USA (lite coolt att typ ingen annan har samma träns), ett som jag vann på en tävling förra året och ett som jag fick låna av min snälla tränare.
Pannband: Olika. Enöras osv..
Padd: En svart, en USA-padd, en gelpadd..
Sadel: Premier någonting ;)
Sadelgjord: Ingen aning!
Stigbyglar: orginal

Vilken klubb tävlade du för 2012?
EWR
Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
antagligen samma..
Har du ridit i något lag 2012?
Nej, men tävlade i Allsvenskan, tror det var 2011 med en annan häst. Det var det roligaste jag varit med om förutom att det ösregnade så det var bara lera på banan + att man inte såg 1 meter framför sig pga regnet...
Ska du rida i något lag 2013?
Inte vad jag vet..
Vilken/vilka tränade du för 2012?
Min tränare endast, kunde inte åka på så mycket träningar detta året.
Ska du fortsätta med det 2013? 
-
Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nä.
Ska du tävla någon ny gren 2013?
Nä..
Vad har du för förväntningar på året 2013?
Komma ut och träffa nytt folk på lite större tävlingar och visa att arabiska fullblod kan också!! På vissa tävlingar har folk typ bara flysit åt mig för mitt val av häst, men det är så kul om man vinner över dem sen ;)
bild som tidningen tog på oss. min häst posar! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: