Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Kategori: Hästarna

Jag är så glad, jag kan inte beskriva med ord hur bra min polle gick idag! ♥
 
Idag hjälpte min tränare mig så att han inte skulle hålla på som han gjorde igår... Hon gav mig tips hur jag skulle förbättra hans sämre sida i volter, byten osv. Han har mycket svårare för vänster varv.. Det slutade med att jag gjorde galoppiruetter, för att han skulle flytta undan för skänkeln. Red lite "pleasure" för mig själv sen för att se hur han svarade på avsaktningar och volter tillbaka. Han gick hur fint som helst!! Alltid efter såna bakslag som han fick igår går han bättre än någonsin! Då är det värt det :)
Kan ju säga att min polle blev väldigt trött. Fick skritta länge, sen när vi kom in i stallet för att sadla av så fick han massa äppel och bröd! Sen stod jag och ryktade honom i säkert en halvtimme, 45 min så han riktigt glänste efteråt. Medan jag gjorde det så stod han och vilade på ett ben och hade huvudet låångt ner och typ sov.. Så fort jag slutade för att byta sida eller så så vände han sig om och kollade på mig som att, VARFÖR SLUTADE DU! ;)
 
Sen lastade vi honom och lillan för att åka upp till betet. De blev väldigt glada för grönbete! :)
 
Han har ett mål! En av våra stora hagar på 8 hektar! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: