Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Dagens ridpass!

Kategori: Hästarna

Hej!
Klev som sagt var upp tidigt idag och åkte bort till gården och red. Kände direkt när jag satte mig på honom att han var jättefin idag. Min tränare sa: Han är som vilken gammal pleasure häst som helst! Åhh, jag är så glad för min älskade häst.
Bytte dock stångbett idag til ett tyngre, den har även en sån där snurrgrej som låter högt. Mitt förra hade det med men det lät inte så mycket när han snurrade på den. Så han hade kul idag, det blir ju roligare när det låter mer ;)
Vi gjorde många volter, avsaktningar osv. Gjorde även byten på 3 serpentin bågar, gick super! :)
Nu kommer western riding bli så mycket lättare när vi kan rena byten. Annars har vi saktat av i ett halvt steg och fattat ny galopp, men nu är vi på gång! 
Om det nu är möjligt att älska en häst mer än vad jag redan gör så älskar jag honom mer och mer för varje dag som går! 
Efter ridpasset städade jag sadelkammaren (det behövdes verkligen), städade stallet och oljade in min läder grimma och mina nya sporremmar så att jag kan ta på de imorgon! :)
 
C tävlingen som går nu om 2 veckor ska vi anmäla oss till Trail, Western Riding och Western Pleasure! Hoppas det går bra.. 
 
Jag hade ju en dålig dag för några dagar sedan, men idag är jag så positiv. Jag kände det direkt när jag steg upp idag. Jag är lycklig! (kan man vara något annat när man har världens bästa häst?) :)
ignorera min fot, skulle bara sträcka ut den lite... ;)

Kommentarer

  • Klara säger:

    Låter som en riktigt härlig dag! Vad spännande med tävling! Lycka till! :)

    Svar: Tack så mycket! :)
    Hanna

    2012-08-06 | 19:02:15
    Bloggadress: http://klarajuntunen.blogg.se
  • Klara säger:

    Låter som en riktigt härlig dag! Vad spännande med tävling! Lycka till! :)

    2012-08-06 | 19:02:16
    Bloggadress: http://klarajuntunen.blogg.se

Kommentera inlägget här: