Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Gårdagen!

Kategori: Hästarna

Hej bloggen! ;)
Jag lovade ju att skriva mer om ridpasset igår på banan, so here it is! :)
 
På trailmönstret är det en grind med en bom, så min tränare hade satt en upphöjd bom istället. Hon vill alltid överdriva på träningar för att då är det lättare på tävling.
Min häst är så att han kan gå super på träning och sen bra, tillräckligt bra för att vinna men jag vet att han kan mer! Mycket mer! Han ger bara 50% på tävlingbanan... Men det går bättre! 
 
Sen hade hon även, som jag sa igår (tror jag?) att hon lagt upp hela horsemanship mönstret. I väldig miniatyr (fortfarande för att det ska bli lättare på tävlingen med öppnare ytor). Han strulade med skänkelvikningen som så klart ska vara hans sämre varv. Dessutom tycker jag att det är så svårt på en hand och stångbett. Just det att jag inte ska ta i handen för att då stör jag ju honom och när jag inte tar så rinner han lätt ifrån mig. Då får jag lätt stolsits för att så fort jag trycker lite fram på sidan på honom så saktar han ju farten (samtidigt som jag sitter emot i sadeln såklart).  Men sen vill man ju inte få bort frambjudningen och språnget som behövs i skänkelvikning. Ska jobba mer med detta idag. 
(Asså säg till om jag förklarar väldigt konstigt! ;) )
På WH mönstret så är det även en trav sväng till höger och sen ska det vara vänster galopp längs en långsida, så det bli ju förvänd galopp och i en höger sväng så vill han ju fatta höger galopp då, det blir svårt på tävlingen... 
Så sen tränade jag förvänd galopp på fyrkanten, la även till lite byten på rakt spår med. Börjar faktiskt gå riktigt bra, bara jag gör rätt.. -.-' 
Det är ju nästintill aldrig hästen gör fel, det är ju ryttaren som gör fel så att inte hästen fattar..
 
Förövrigt så har jag varit inne i staden idag och handlat lite och ätit glass!! MUMS! Har även köpt hem choklad glass och chokladsås! Så goott!! 
Bloggar mer senare! ♥
Kram Hanna
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: