Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Dagens träning!

Kategori: Hästarna

Appen på mobilen funkade inte idag tydligen, har försökt att få upp några inlägg under dagen men det har inte gått så bra... 
Vaknade idag av får, det var inte så trevligt när de bäähade eller vad det nu heter... -.-
Åkte vid 10 tiden ut till stallet för att rida en liten stund på paddocken med lite hjälp av min tränare. Måste hinna med att träna mycket med pollen nu för att det är tävling (DM) i mitten av augusti som vi ska vara med i. Idag började vi med det vanliga för att värma upp lite. Öppna, sluta och även bending. Öppna och sluta gjorde vi i alla gångarter. Travade och skrittade också över upphöjda bommar för att få honom att lyfta benen.
Innan har jag bara gjort ett byte i diagonalen eller på en 8 volt. Men idag tyckte min tränare att vi skulle göra det mellan koner, två byten på kort sträcka. Måste tillägga att jag gjorde allt detta på en hand och han skötte sig så sjukt bra! Han har dock lite svårare att byta från vänster till höger, där får man rida igenom lite mer för att hjälpa honom. Vi red även upp hästarna till betet igen, det var uppskattat!
Är så fruktansvärt stolt över min polle idag!
Jag har helt enkelt världens bästa häst! <3
Efter vi hade ridit det första passet på banan så tog vi en paus och la oss vid poolen. Min tränares föräldar har pool.Det var faktiskt första dagen på länge det varit sommar på riktigt. Så jag har stekt i solen näst intill hela dagen och såklart badat i poolen och de har även en bubbel/spa/massage pool! Snacka om lyx! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: