Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

11 november 2012

Kategori: Allmänt

Det är mindre än 2 månader till jul!! Den 21 december tar jag jullov i tre veckor, ska bli helt okej alltså! Hoppas det blir ganska fint väder så underlaget är bra så jag kan rida lite då. Kanske det till och med kommer lite snö så man kan rida barbacka på åkern, hur mysigt är inte det? :)
Men innan dess så är det 40 dagar kvar i skolan (helger är då inräknade). Det låter inte som så lång tid men i gymnasiet är det hela livet! Det är alltid något som behöver göras och de få timmarna som jag har kvar efter skolan och läxor lägger jag i stallet. 
 
De viktigaste grejerna i skolan nu är referat och recension på en bok i svenskan cirkeln (har någon läst den?), engelska bok och allt som har med det och göra (ganska mycket), argumentation i svenskan, spanskan och såklart MATTE........ Dessutom har vår kemilärare satt ett stort fett kemiprov onsdagen den 19 december, två dagar innan vi slutar skolan, och två dagar innan hela världen går under. Kul att behöva leva i sin kemibok då.. 
 
Asså jag tror inte på 2012 om nu världen skulle gå under, som den kommer göra någon gång så kan man nog inte sätta ett datum på det. 
 
Nu på senaste tiden har jag verkligen tänkt på att kanske flytta och plugga utomlands i ett år.. Hade varit underbart och komma bort ifrån Sverige och den lilla staden jag bor i. Dock betyder det att jag skulle ta studenten ett år senare än alla andra och att jag lämnar mina älskade hästar.. Ghostis som är i så fin form och som skulle behöva ut och tävla och visa ännu mer vad han går för! 
Har någon av er pluggat utomlands? Hur var det? Var och vad pluggade ni? 
bjuder på en bild från när jag hoppade för någon vecka sedan. haha, ni behöver inte kommentera om hur det ser ut, första gången jag hoppade ;)
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: