Jagodas

Lever min dröm medan andra super bort sin!

Hoppat!

Kategori: Hästarna

Hej, det var länge sedan. Och ja jag lever ;)
Har höstlov just nu. Helt okej asså! Behövde verkligen det! Men bara för att man har lov betyder ju inte det att man inte har en hel hög med läxor..
Ska läsa en bok (har valt cirkeln) är snart klar, sedan ska man bara skriva referat på minst 2 sidor och en recension... Muntlig argumentation till nästa fredag.. Och som vanligt spanska läxa... BLÄ!
Men glöm det!
 
Under lovet har jag hunnit rida nästintill varje dag, dock blir det ju mörkt runt halv fem nu för tiden, det tycker vi inte om. 
I alla fall, jag bestämde mig för att rida i vanlig sadel i några månader nu då jag inte har någon tävling på g. Min tävlingssäsong är ju slut nu, deprimerande men sant... 
Seriöst, första gången jag skulle sitta upp så fick jag panik. Trodde jag skulle trilla av. Det finns ju ingenting att hålla fast sig i, westernsadeln har ju ett horn! Hämtade en pall för jag trodde att det skulle underlätta, men fel hade jag! Ännu värre.. Kom dock upp tillslut! YEY för mig!! 
Då är ju frågan, hur går det? Jodå det går bra är svettig efter varje pass! Min tränare tyckte att jag skulle hoppa denna veckan om underlaget var bra. Det slutade med att jag prövade det när jag var själv på paddocken. JAG SOM ALDRIG HAR HOPPAT I HELA MITT LIV! Men det gick bra, jag överlevde! Hoppade även idag, min polle älskar det, så fort han ser hindret ökar han galoppen och tar fram öronen och dras till hindret (han har tävlats i hoppning). Älskade häst! Mami filmade och tog kort, dock tror jag inte att ni vill se det, har inte fått kläm på tekniken än...
Puss! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: